وزير علوم در يك نشست خبري عنوان كرد؛
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

وزير علوم در يك نشست خبري عنوان كرد؛
شبهه در مورد رياست هاشمي بر هيئت امناي دانشگاه آزاد

روز پنج‌شنبه گذشته و در حالي كه تنها ساعاتي از انتخاب فرهاد دانشجو به‌عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد نگذشته بود، بيانيه‌اي با امضاي دبيرخانه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي رسانه‌ها ارسال شد كه مدعي بود دانشجو رئيس دانشگاه آزاد نيست و در مورد رياست دانشگاه آزاد جمع‌بندي نشده است.

به گزارش رجانيوز، اما نكته قابل توجه ماجرا اينجاست كه امضا كننده اين بيانيه، دبيرخانه هيئت امناي دانشگاه آزاد بود كه پس از خروج مهدي هاشمي رفسنجاني از كشور، اكنون در اختيار پسر ديگر آقاي اكبر هاشمي، يعني ياسر هاشمي است. وي در جلسه روز 30 آذر هيئت امنا نيز در جلسه حاضر شده بود.

اما مطالب عنوان شده در اين بيانيه كه بدون اجازه‌ي اكثريت اعضاي هيئت امنا در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت، همان مواردي بود كه جاسبي پس از خروج از جلسه چهارشنبه (21 دي) به خبرنگاران اعلام كرد و در حالي‌كه پنج نفر از 9 عضو داراي حق رأي هيئت امنا، رأي مكتوب خود را به رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اعلام كرده بودند، نوعي جرزني سياسي براي ماندن جاسبي و تداوم مديريت 29 ساله او بر دانشگاه آزاد آغاز شد.

رجانيوز، پيش از اين در گزارش تفصيلي به جزئيات جلسه چهارشنبه شب هيئت امنا پرداخت و با يادآوري اينكه وزير علوم به‌عنوان مسئول برگزاري جلسه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان ناظر شورا، اين رأي‌گيري را تأييد كردند، موضوع را اساساً خاتمه يافته عنوان كرد.

جزئيات اخلال تيم سابق مديريتي دانشگاه آزاد در تعيين رئيس جديد

در عين حال، وزير علوم در نشست خبري كه امروز در محل وزارت علوم برگزار كرد، ضمن تشريح فرآيند كامل برگزاري جلسات هيئت امنا و تصميم‌گيري‌ها در دو جلسه هيئت امنا در تاريخ‌هاي 30 آذر و 21 دي، نكته جديدي را عنوان كرد و با يادآوري رأي مشروط يكي از اعضاي هيئت امنا (كه احتمالاً منظور وي، حجت‌الاسلام محمديان است) به هاشمي رفسنجاني براي رياست هيئت امنا، عنوان كرد كه اگر اكنون شبهه‌اي در مورد تصميم‌هاي هيئت امنا وجود داشته باشد، در زمينه انتخاب رئيس هيئت امناست.

كامران دانشجو در زمينه جزييات جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد و چگونگي انتخاب رييس دانشگاه، به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در شهريور ماه اشاره كرد و گفت: بر اساس اين مصوبه قرار شد كه اولين جلسه هيات امناء با مسئوليت وزير علوم جهت انتخاب رييس پيشنهادي دانشگاه آزاد تشكيل شود كه در اين زمينه بنده چند ابهام داشتم كه آن را به دبير شورا ارسال كردم.

وي افزود: در اين راستا به بخشي از ابهامات پاسخ داده شد، اما بخشي از سوالات بنده مجددا در ابهام باقي ماند كه دوباره نامه‌اي نوشتم و جلسه‌اي براي رفع دو ابهام مبني بر مكان جلسه هيات‌ امناء و افراد صاحب راي در شورا تشكيل شد.

وي با بيان اينكه در اين جلسه ضمن تاكيد مجدد به مسئوليت بنده، يك تبصره به اساسنامه دانشگاه آزاد اضافه شد، اظهار كرد: بر اساس اين تبصره، مقرر شد رييس وقت دانشگاه آزاد در خصوص بررسي و تاييد رييس پيشنهادي جديد در جلسه هيات امناء حق راي نخواهد داشت.

وي با تاكيد بر اينكه در همان ابتدا كه به آموزش عالي آمدم عنوان كردم كه دانشگاه آزاد يك بال آموزش عالي محسوب مي‌شود، تصريح كرد: بايد از شخص جاسبي به عنوان كسي كه 30 سال در اين دانشگاه زحمت كشيده تشكر و قدرداني شود و علاوه بر او ‌بايد از مجموعه مسئولان دانشگاه آزاد تشكر شود.

وزير علوم خاطرنشان كرد: پس از ابلاغ مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دعوتنامه‌اي با امضاي بنده خدمت اعضاي هيات امناء براي حضور در جلسه 30 آذرماه ارسال شد كه طي آن مسئوليت جلسه و اداره آن بر عهده بنده بود.

وي با اشاره به جلسه 30 آذر، خاطرنشان كرد: در جلسه 30 آذرماه عليرغم اين كه دستور جلسه انتخاب رييس دانشگاه بود، اما براي اينكه ما همراهي خود را نشان دهيم، يكي از اعضاي هيات امناء سه مولفه را در اين جلسه ارائه كرد كه اين مولفه‌ها شامل انتخاب رييس هيات امناء، زمان برگزاري جلسه بعدي هيات امناء در 21 دي ماه براي انتخاب رييس دانشگاه و مولفه سوم اين بود كه مسئوليت اداره جلسه در تاريخ 21 دي ماه بر عهده وزير علوم خواهد بود، هر چند كه مورد آخر بر اساس مصوبه شورا نياز به مصوبه هيات امناء نداشت.

به گزارش ايسنا، وي افزود: با وجود اينكه مسئوليت اين جلسه با بنده بود اما من در اين جلسه اعلام راي نكردم ولي در نهايت با راي اكثريت هيات امناء اين سه مولفه انتخاب شد، البته چهار نفر راي ندادند اما چون يك تصميم جمعي بود پذيرفته شد.

وزير علوم با اشاره به پيشنهاداتي در جلسه اول هيات امناي دانشگاه آزاد كه راي اكثريت را نياورد، گفت: يكي از پيشنهادها اين بود كه كميته‌اي سه نفره براي مصاحبه و شنيدن برنامه‌هاي كانديداها تشكيل شود و پس از اينكه اين موضوع از كانال اين كميته سه‌ نفره رد شد به هيات امناء بيايد كه اين پيشنهاد در جلسه اول هيات امناء راي نياورد.

وي افزود: همچنين پيشنهاد ديگري در جلسه اول هيات امناء مطرح شد مبني بر اينكه همه افرادي كه كانديدا هستند و تا 10 دي ماه مطرح مي‌شوند در جلسه‌اي برنامه خود را براي اعضاي هيات امناء اعلام كنند كه به اين پيشنهاد نيز راي داده نشد.

به گفته دانشجو، همچنين پيشنهاد شد كه آيين‌نامه‌اي براي اداره جلسات نوشته شود كه جلسات بر اساس آن پيش رود كه اين پيشنهاد نيز رد و مقرر شد اداره جلسه با بنده باشد و آيين‌نامه نيز بعد از انتخاب رييس نوشته شود.

سنگ بناي دعوت از كانديداها براي حضور در جلسه اشتباه بود

وي ادامه داد: همچنين چند تصميم غير از مصوبات ذكر شده در جلسه اول مطرح شد كه يك تصميم اين بود كه سوابق كانديداها تا 10 دي ماه مطرح شود و طي آن سوابق علمي و اجرايي كانديداها توسط وزيرعلوم جمع آوري و براي اعضاء ارسال شود كه در اين زمينه كساني كه كانديداتوري را قبول كردند، سوابقشان در تاريخ 11 دي ماه براي اعضاي هيات امناء ارسال شد.

وي ادامه داد: تصميم ديگري كه در جلسه گرفته شد اين بود كه درباره هر فردي كه نياز به تحقيق و پرس‌وجو وجود دارد، اعضاي هيات امناء مي‌توانند به صورت تك‌تك از آنها دعوت به عمل آورده و با آنها صحبت كند اما در روز 21 دي ماه هركس به هر نحوي درباره فردي به جمع‌بندي رسيده باشد بايد به جلسه بيايد و تاكيد شد كه در جلسه 21 دي ماه رييس دانشگاه آزاد انتخاب و نهايي شود.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه دعوتنامه‌هاي دومين جلسه نيز براي اعضاي همان جلسه قبلي ارسال شد، افزود: همچنين در تاريخ 12 دي ماه نيز سوابق علمي و اجرايي 12 نفر از كانديداتورها براي اعضاي هيات امناء ارسال شد كه پس از آن دو نفر انصراف دادند.

دانشجو در ادامه گفت: در جلسه 21 دي ماه عليرغم اينكه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مصوبات هيات امناء در جلسه اول كاملا مشخص بود، اما عده‌اي شبهاتي را به وجود آوردند كه طي آن موافقت به عمل آمد كه هر پيشنهادي كه مطرح شود به راي گذاشته شود.

وي تصريح كرد: در جلسه دوم هيات امناء عليرغم اينكه قرار نبود از كانديداها دعوت به عمل آيد، اما به برخي از كانديداها زنگ زده شده بود كه به اين جلسه بيايند و برنامه‌هاي‌شان را اعلام كنند كه سنگ بناي اين كار اشتباه بود چرا كه همان‌طور كه عنوان شد در جلسه اول هيات امناء اين موضوع مطرح و به آن راي داده نشده بود.

وي با تاكيد بر اينكه ارائه برنامه توسط اعضاي كانديداها نياز به منابع دارد و نياز است كه كانديداها سياست‌هاي هيات‌امناء را بدانند، گفت: اما با اين وجود اصرار شد كه كانديداها برنامه‌هايشان را اعلام كنند و باز براي اينكه با افرادي كه چنين پيشنهادي را دارند همراهي شود تبعيت كرديم و گفتيم كه اعضاي كانديداها بيايند و برنامه‌هايشان را ارائه دهند.

وي افزود: در حالي تعدادي از كانديداها در جلسه حضور داشتند كه سه ساعت قبل از برگزاري جلسه به برخي از كانديداها زنگ زده شده بود كه بيايند و برنامه‌هاي خودشان را ارائه كنند.

وي ادامه داد: همان‌طور كه گفته شد موافقت به عمل آمد كه پنج يا شش نفر از كانديداها كه در محل برگزاري جلسه حضور داشتند برنامه‌هاي خود را ارائه دهند و در صورتي كه تغييري در راي ما داده شد آن را عوض كنيم اما برخي از اعضاي هيات امناء گفتند كه همه كانديداها بايد در جلسه حضور داشته باشند.

وزيرعلوم گفت: نهايتا باز براي حفظ احترام و عدم به چالش كشيده شدن جلسه گفتيم كه حاضريم تا صبح بنشينيم تا همه كانديداها به جلسه بيايند و برنامه‌هاي خودشان را ارائه كنند تا جلسه ادامه يابد و رييس پيشنهادي انتخاب شود، اما گفتند كه در اين جلسه رييس نبايد انتخاب شود زماني كه به آنها گفتيم اين پيشنهاد شما را به راي مي‌گذاريم فرمودند چه چيز را به راي مي‌گذاريد شما اكثريت را دارا هستيد و معلوم است كه راي مي‌آوريد.

اگر شبهه‌اي باشد،  بر سر  انتخاب رييس هيات امناست

اجازه حق وتو به كسي داده نشد

وزير علوم در ادامه اذعان كرد: همچنين گفته شد اينكه در اين جلسه رييس نبايد انتخاب شود يك دستور است و بايد اجرا شود كه در اين‌جاي بحث، اكثريت مقاومت كرديم. در واقع ما در طول جلسه با هيچ‌ چيزي مخالفت نكرديم الا با حق وتو براي يك‌نفر و در واقع با اينكه اقليت نظرخود را به اكثريت تحميل كنند مخالفت كرديم.

وي ادامه داد: در واقع با صحبت ذكر شده به اين دليل مخالفت شد كه سنگ بناي غلطي براي هيات امنا گذاشته نشود.

دانشجو در ادامه تصريح كرد: چون ادامه جلسه با بنده بود اعلام راي كردم و قبل از مغرب پنج نفر از افراد رأي‌شان را تحويل دادند.

وي با بيان اينكه پس از آنكه آراء تحويل داده شد، آراء خوانده شد كه هر پنج نفر به يك فرد راي دادند كه طي آن آراء به دبير شورا ارائه شد و همان جا نيز دكتر مخبر صورت جلسه را نوشت و اكثريت اعضاء آن را امضاء كردند و ان‌شاءالله در جلسه بعدي شورا ضمن ارائه گزارش جلسه، بحث رييس مطرح خواهد شد.

وي درباره شبهه‌هاي انتخاب رييس پيشنهادي دانشگاه آزاد، تاكيد كرد: اگر شبهه‌اي باشد، شبهه بر انتخاب رييس هيات امناء است، چون راي يكي از اعضاي هيات امناء راي مشروط بود، مشروط به اينكه دو مصوبه ديگر نيز رعايت شود. در واقع مشروط به اينكه اعضا متعهد شوند كه رييس در جلسه 21 دي ماه انتخاب شود و با توجه به اينكه اين مصوبه از طرف اين اعضاء رعايت نشد، آن فرد مي‌تواند رأيش را پس بگيرد و اگر رأيش را پس بگيرد ديگر راي اكثريت نيست.

وزير علوم تاكيد كرد: در دومين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد كسي جلسه را ترك نكرد و راي‌گيري با حضور همه افراد صورت گرفت، همه چه مخالف وچه موافق حرف‌هاي خود را با صراحت بيان كردند و اجازه خدشه به تصميم جمعي داده نشد. همچنين اجازه حق وتو نيز به كسي داده نشد و در نهايت اينكه واقعيت اين است كه هيات امناء هيچ بيانيه‌اي نيز صادر نكرده است.

وي همچنين با اشاره به مباحثي همچون اينكه عده‌اي مطرح مي‌كنند ثبات مديريت در كشور اجرا نمي‌شود تصريح كرد: آيا 30 سال مديريت ثبات نيست، البته با طرح اين مسائل خدشه‌اي به مديريت جاسبي وارد نمي‌كنم.

دانشجو تاكيد كرد: خدا را شاهد مي‌گيريم كه يكي دو ماه گذشته رييس‌جمهور كوچكترين اعمال نظري به بنده نكردند و حتي از نتايج جلسه اول نيز هيچ چيزي به ايشان نگفتم.

وي ادامه داد: ما دنبال متن هستيم و نه حاشيه. رييس پيشنهادي دانشگاه آزاد به شورا نيز پيشنهاد شده است و اگر شورا نيز به رييس انتخابي راي دهد رييس دانشگاه آزاد خواهد بود و در واقع تصميم‌گير نهايي شوراست.

وي افزود: در جلسه بعدازظهر، ارايه گزارش جلسه دوم هيات امناي دانشگاه آزاد در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار دارد و مابقي تصميمات نيز با شوراست.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه آقاي فرهاد دانشجو به بنده اجازه دادند كه سوابق ايشان را همراه با سوابق ساير كانديدا براي اعضاي هيات امنا ارسال كنم گفت: آقاي فرهاد دانشجو گفتند كه در اين مورد فكر مي‌كنم اما سوابق بنده را بفرستيد و تا روز قبل از راي‌گيري گفتند كه نمي‌خواهند كه در معرض راي‌گيري قرار گيرند، اما بعدازظهر روز سه‌شنبه با بنده تماس گرفتند و گفتند در حال حاضر احساس تكليف مي‌كنم كه در معرض آراء قرار گيرم.

وي افزود: حتي بنده اطلاع دارم تعدادي از اعضاي هيات امناء يك شب تا 1.5 ـ 2 نصفه‌شب به منزل آقاي دانشجو رفته بودند تا ايشان پيشنهاد كانديداتوري دانشگاه آزاد را بپذيرد. همچنين در جلسه اول هيات امناء زماني كه سه پيشنهاد مطرح شد شخص آقاي جاسبي ، دانشجو را پيشنهاد كردند.  همچنين دو نفر ديگر نيز همان روز چهارشنبه اعلام كردند كه از كانديداتوري دانشگاه آزاد انصراف مي‌دهند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها